سالهای دور ازخانه

سالهای دور ازخانه

آیا زمین خدا پهناور نبود که به آن مهاجرت کنید؛ قرآن کریم، سوریه نساء آیه (97)
سالهای دور ازخانه

سالهای دور ازخانه

آیا زمین خدا پهناور نبود که به آن مهاجرت کنید؛ قرآن کریم، سوریه نساء آیه (97)

خدامرا دوست دارد

خداوندرا شاکرم که یکبار دیگردر نزد خلق او رو سفید شدم واز امتحانش موفق بیرون امدم.
در 5 روز گذشته از صبح تا غروب یا تلفنی ویا حضوری توضیح دادم وتشریح کردم.
بعداز شایع شدن خبری مبنی بر صدور پاسپورت برای افراد فاقد مدرک مقیم ایران، طبق معمول همیشه سیلی از مهاجرین برای اطلاع یافتن از راست ودروغ بودن این شایعه یا تلفن زدند ویا حضوری به محل کارم امدند وخواستار توضیحات بیشتر شدند.
من هم مثل همیشه صبر ایوب پیشه کردم وتوضیح دادم وتوضیح دادم وتوضیح دادم.!
دو موضوع مهم باعث میشد گاه گداری دچار تردید دودلی بشوم.
1- خستگی زیاد از حرف زدن وتوضیح دادن. این کار زمانی سخت وغیر قابل تحمل میشد که مثلابرای پیرمرد ویا پیرزنی هموطن سه بار به طور کامل توضیح میدادم واو میگفت؛ خوب نفامیدوم یکدفه دیگه ام بگو.!
2- حقیقتا موضوع مالی بیشتر باعث وسوسه ام میشد. خب طبق شایعات برای ثبت نام می بایست هر نفر یک عدد عکس همراه خود به کافی نت میبردند. من هزینه ای 6 عددعکس را با دوهزار تومان تخفیف ده هزار تومان میگرم. حال اگر تعداد مراجعه کننده را ضرب در ده هزار تومان بکنیم، مبلغ بدست امده برای کاسب های صنف ما وکسادی بازار امسال رقم قابل توجهی میشود که گذشتن از این مبلغ کار ساده ای نخواهد بود ولی من با کمک خدای متعال توانستم بر نفسم غلبه کنم ودست از کوشش ومبارزه برندارم.
خب دیگه بیشترش ریا میشه همین قدر عرض کنم من عقیده دارم همین صبر وتحمل واعتماد هموطنانم ودعای خیر انها باعث شده که خداوند نیم نگاهی بر من وخانواده ام داشته باشد واین بهترین ومناسب ترین آرامش ورضایتی است که قابل توصیف نیست. 

کلاه برداری دیگری از مهاجرین افغانستانی مقیم ایران در راه است!

هشدار جدی!
درخواست کمک فوری از دوستانیکه با سفارت افغانستان در تهران در ارتباط نزدیک هستند.
از دیروز ظهر بدین سو مهاجرین افغانستانی مقیم شهرستانهای ورامین وپیشوا مرتب به من زنگ میزنند وحضوری در محل کارم می ایند واز باز شدن یک وبسایتی حرف میزنند که قرار است از طریق اینترنت برای اخذ مدرک اقامتی جدید ثبت نام کنند.
سه روایت از این شایعه!
1- عده ای ادعا میکنند که کسانیکه در مرحله ای اول ثبت نام پاسپورت خانوادگی حال به هر دلیلی ازویزه کردن پاسپورت جا مانده اند ونتوانستند پاسپورت های شان در ایران ویزه بکنند، حالا با ثبت مشخصات خودشان دروبسایت میتوانند پاسپورت های یاد شده را ویزه بکنند.
2- عده ای دیگر میگویند زوج های که یک نفر شان مدرک اقامتی دارند، میتوانند با ثبت نام در این وبسایت برای همسرش حال چه زن باشد ویا مرد؛ مدرک اقامتی جدید بگیرند.
3- تعداد دیگر ادعا میکنند که این ثبت نام مقدمه ای برای اخذ مدارک جدیدی است که در آینده از طرف دولت ایران صادر خواهد شد.
اصل قضیه چیست؟
بنده حقیر هرچه گشتم در فضای مجازی به چنین وبسایتی دست نیافتم تا اینکه مجبور شدم برای کشف واقعیت به کافی نت های که ثبت نام میکنند مراجعه کنم. با کمال تعجب دیدم ادرس وبسایت سفارت افغانستان هست. همان ادرسی که برای تمدید پاسپورت خانوادگی تاسیس شده وحالا کمی وسیع تر ومنظم ترفراگیرتر شده است.
http://www.nobat-afgemb.com/ 
با کمی دقت در این وبسایت متوجه میشویم که ثبت نام در این وبسایت فقط وفقط برای سفارت وکار های ضروری میباشد وثبت نام وساختن پروفایل در این وبسایت هیچ اعتبار وارزشی در نزد دولت ایران نداد ونخواهد داشت که متاسفانه مردم ما متوجه این واقعیت نیستند ومدیران کافی نت ها برای سود جویی مردم مهاجر را راهنمای نمیکنند.
لذا از دوستان عزیز در فیسبوک تقاضا میشود این مساله را اطلاع رسانی کنند و کسانیکه با سفارت ارتباط دارند این موضوع ا به اطلاع مسئولان سفارت از جمله آقای سید سکندر حسینی واقای مرتضی حیدری برسانند تا هرچه زود تر با اطلاع رسانی دقیق در وبسایت یاد شده مرد م ما از دام که برای انها پهن شده است برهانند. 

توجه: 

این مطلب در ۲۴ شهریور در فیسبوک نشر شده بود.

اگربه اندازه ای یک نقطه " نور" درقلبت میبینی این مطلب را بخوان.!

  این روز‌ها دونوع افراد مذهبی بسیارهدفمند درفضای مجازی ومخصوصا فیسبوک، علیه تفکر روشنفکری فعالیت می‌کنند.
این افراد که دارای تحصیلات عالی واز قشر روحانیون می‌باشند به دو شیوه مختلف در این پیکارحضور دارند.
۱- گروه اول کسانی هستندکه در ظاهر برای «واژه‌ای» روشنفکری اهمیت زیادی قایل هستند ومثل دایه‌ای مهربان‌تر از مادر مراقب این واژه بوده ومرتب ‌تر وخشک‌اش می‌کنند وهدفشان هم این است که مباحثه وپرداختن در مورد تفکر روشنفکری را «انحصاری» و «ممنوعه» بسازند؛ چیزی در ردیف برخی موضوعات دینی ومذهبی مانند واژه‌ای «ضاله» و ضلالت؛ یعنی اینکه بحث در مورد تفکر روشنفکری باید تحت نظر افرادی باشد که صلاحیت استفاده ازآن را داشته باشند؛ مانند نگهداری ومطالعه‌ای کتاب‌های «ضاله» که...

ادامه مطلب ...