سالهای دور ازخانه

سالهای دور ازخانه

آیا زمین خدا پهناور نبود که به آن مهاجرت کنید؛ قرآن کریم، سوریه نساء آیه (97)
سالهای دور ازخانه

سالهای دور ازخانه

آیا زمین خدا پهناور نبود که به آن مهاجرت کنید؛ قرآن کریم، سوریه نساء آیه (97)

ستون دین اسلام ومذهب شیعه به لرزه افتاده است!

سیل مهاجرت هموطنان مهاجر از ایران به سمت اروپا ستون دین اسلام ومذهب شیعه را سخت به لرزه انداخته وخیلی ها را در جنب وجوش دفاع از دین اسلام ومذهب شیعه وادار نموده است.
نیرو های امنیتی ایران در سطح کلان از خارج شدن مهاجرین از خاک ایران جلو گیری میکند. این روزها رفتن به سمت مرز ترکیه برای یک مهاجر افغانستانی شبیه پل صراط شده است. از ترمینال آزادی تا ارومیه ومرز ترکیه جولانگاه مبارزه با مهاجرینی هست که عازم اروپا هستند ودشت های وسیع ایران تبدیل به جنک تازی وآهو گشته است.   
در سطح کوچکتر روحانیون شیعه افغانستانی به طور بسیار جدی مشغول تبلیغات علیه کسانی هستند که قصد مهاجرت به سمت غرب را دارند ودر این راه از انواع واقسام حربه های دینی ومذهبی وسیاسی استفاده میکنند تا مهاجرین را از تصمیم مهاجرت به سمت اروپا منصرف بکنند.
در ظاهر عامل اصلی فرار هموطنان به سمت غرب نتیجه عملکرد دولت وحدت ملی در افغانستان میباشد ولی درباطن واقعیتی تلخی دیگرکه همان دین اسلام ومذهب شیعه میباشدوجود دارد، یعنی اینکه بخشی از مهاجرین دارند از دین اسلام ومذهب شیعه فرار میکنند وسند این دعای من تب وتاب حکومت اسلامی ایران وپرپر زدن روحانیون مهاجرافغانستانی روی منبر ومساجدمیباشد.
قسمت جالب قضیه اینه که مخالفین مهاجرت به سمت غرب به جای درک کردن وضعیت وفهمیدن مشکلات مهاجرین وفراهم نمودن امکانات برای زندگی بهتر؛ مهاجرین را در تنگناه شدیدی قرار داده وفشار از بالا وچانه زنی در پائین را آغاز نموده اند، یعنی اینکه نیروهای نظامی ایران با قوه قهریه وروحانیون با جنگ نرم در صدد جلوگیری از مهاجرت هموطنان میباشند.
آینده این تعقیب وگریز چه خواهد شد معلوم نیست ولی در حال حاضر ستون دین اسلاام ومذهب شیعه سخت به لرزه افتاده محافظه کار ترین روحانی مهاجر را وادار به واکنش منفی نموده است. این یعنی شکست بعد از یک دوره طولانی 1400 ساله.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد