سالهای دور ازخانه

سالهای دور ازخانه

آیا زمین خدا پهناور نبود که به آن مهاجرت کنید؛ قرآن کریم، سوریه نساء آیه (97)
سالهای دور ازخانه

سالهای دور ازخانه

آیا زمین خدا پهناور نبود که به آن مهاجرت کنید؛ قرآن کریم، سوریه نساء آیه (97)

سامانه نوبت دهی اینترنتی سفارت جمهوری اسلامی افغانستان در تهران، راه اندازی شد

با توجه به تمدید اقامت اتباع افغانستان مشمول طرح ساماندهی توسط دولت محترم جمهوری اسلامی ایران، تعداد کثیری از این افراد جهت تمدید پاسپورتهایشان به سفارت جمهوری اسلامی افغانستان در تهران مراجعه نموده اند.

سفارت به منظور تسهیل و تسریع در تمدید پاسپورتهای مذکور تمهیدات متنوعی را برنامه ریزی و اجرا کرده است که افزایش تعداد کارمندان بخش قونسلی، اضافه کردن ساعات اداری، تبدیل مبلغ تمدید از یورو به ریال، امکان پرداخت در کلیه شعب بانک ملی و صادرات، حذف فورم های معمول، از جمله این تمهیدات می باشد.

راه اندازی سامانه نوبت دهی اینترنتی از دیگر تدابیر سفارت به منظور تسهیل وتسریع در امور مراجعین می باشد. سامانه  نوبت دهی کنونی  به عنوان  گامی کوچک اما سرآغاز مهم فرآیند استفاده از سیستمهای مدیریتی مدرن و اداری نوین در سفارت افغانستان با هدایت سفیر کبیر جمهوری اسلامی افغانستان در تهران با همت جمعی از مهندسین افغان راه اندازی شده و امید برآن است تا سر فصل تازه ای در خدمت رسانی به اتباع محترم افغانستان باشد.

بدین منظور رایزنیهایی با مقامات محترم جمهوری اسلامی ایران انجام گرفته  و با مساعدت ایشان دو جایگاه در شهرستان پاکدشت در شرق تهران و شهرستان اسلامشهر درغرب تهران  در نظر گرفته تا مهاجرین عزیز ساکن استانهای تهران و سمنان  با استفاده از سامانه فوق به آدرس www.nobat-afgemb.com   و با در دست داشتن برگه نوبت دهی اخذ شده از سامانه و مدارک مورد نیاز به این مکانها مراجعه نمایند.

این پروسه برای هموطنان عزیز در استانهای تهران و سمنان تا مورخ 30 /11/1392 فعال می باشد و برای مهاجرین محترم  ساکن دیگر  استان های ایران  که در حوزه کاری سفارت قرار دارند، از ابتدای اسفند(حوت) سال روان باز خواهد شد.

اطلاعیه شماره ۵ اداره اتباع ومهاجرین خارجی

اطلاعیه شماره ۵

با تبریک میلاد پیامبر اسلام حضرت محمد مصطفی(ص) و امام جعفر صادق (ع) به اطلاع اتباع کشورافغانستان مشمول طرح گذرنامه های خانواری ( در اطلاعیه قبلی مشمولین طرح مشخص شده اند ) میرساند سامانه ثبت نام و فراخوان از روز دوشنبه ۱۳۹۲/۱۰/۳۰ مجددا افتتاح خواهد شد تا افراد باقی مانده اقدام به ثبت نام و اخذ نوبت برای مراجعه بعدی به دفاتر کفالت بنمایند ضمنا در این مرحله ثبت نام صرفا از طریق مراجعه حضوری شخص دارنده گذرنامه به دفاتر کفالتهر روز کاری ( شنبه الی چهار شنبه ) بعد از ساعت ۱۴:۳۰ میسر می باشد و در سایر موارد ثبت نام ناممکن است ؛ به افراد باقی مانده از طرح توصیه می شود ضمن مراجعه فوری به دفاتر کفالت اقدام به ثبت نام و اخذ نوبت بنمایند

قابل ذکر است با توافقات انجام شده با سفارت افغانستان در تهران مقررشده تا مشمولین طرح برای تمدید اعتبار گذرنامه خود به محل هائی که سفارت افغانستان مشخص می کند و در سامانه نوبت دهی این سفارت مشخص شده است مراجعه و گذرنامه خود رابه مدت دوسال تمدید نمایند

اطلاعیه شماره 3 دارندگان گذرنامه (بسیار مهم)

اطلاعیه شماره 3
قابل توجه اتباع افغانستان دارنده گذرنامه خانواری
با عنایت به شروع کار دفاتر کفالت در خدمات رسانی اقامت و اشتغال به اتباع افغانستانی دارنده گذرنامه خانواری اعلام می دارد مشمولین طرح تمدید روادید گذرنامه خانواری که اعتبار گذرنامه آن ها در حال انقضاست از مراجعه به سفارت افغانستان یا کنسولگری های این کشور در سایر استان ها جداً خودداری نمایند، چگونگی مراجعه برای تمدید اعتبار گذرنامه سفارت سایر سرکنسولگری ها متعاقباً از طریق این سایت و سایر رسانه های گروهی اعلام خواهد شد .
خدمات رسانی به این گذرنامه ها توسط دفاتر کفالت همچنان ادامه خواهد داشت ، ضمناً فقط اتباع افغانستانی دارای گذرنامه خانواری که در سال 1389 در طرح شناسایی شرکت کرده و اقدام به اخذ ویزا در داخل جمهوری اسلامی ایران نموده اند می توانند در سامانه نوبت دهی شرکت نمایند. همچنین دارندگان گذرنامه مجردی که مانند دارندگان گذرنامه خانواری در طرح شناسایی سال 1389 شرکت کرده و موفق به دریافت ویزا در داخل افغانستان شده نیز می توانند در سامانه ثبت نام نمایند.

اطلاعیه شماره 2 (اداره اتباع ومهاجرین) دارندگان گذرنامه (مهم)

بسمه تعالی
 اطلاعیه شماره 2
به اطلاع اتباع افغانستانی مقیم جمهوری اسلامی ایران می رساند؛ کسانی می توانند در طرح فراخوان دارندگان گذرنامه خانواری و مجردین شرکت نموده و در سامانه ثبت نام نمایند که دارای شرایط ذیل باشند :
·        دارندگان گذرنامه خانواری که در داخل کشور اقدا م به اخذ ویزا نموده و ویزای آنها در داخل گذرنامه درج شده باشد
·        گذرنامه بایستی دارای مهر قرمز ممنوعیت تردد به مناطق ممنوعه باشد
·        دارندگان گذرنامه مجردی که در سال 1389در طرح شناسائی شرکت و پس از بازگشت به افغانستان با دریافت ویزای وثیقه مجددا وارد کشور شده و  اقدام به تمدید ویزای خود نموده اند
·        گذرنامه های مذکور علاوه بر ویزای اولیه باید دارای تمدید روادید باشد
سایر اتباع افغانی مقیم کشور که دارای شرایط بالا نمی باشند از ثبت نام در طرح فراخوان و مراجعه به سامانه خودداری نمایند
ضمنا لازم است مشمولین طرح قبل از مراجعه به دفاتر کفالت قبلا گذرنامه خود را بررسی و چنانچه تاریخ انقضای گذرنامه قبل از تیرماه سال 1393 باشد با مراجعه به سفارت افغانستان در تهران و یا مراجعه به سرکنسولگرهای افغانستان در سایر استانها گذرنامه خود را مجددا تمدید نمایند تا در زمان مراجعه به دفاتر مزبور دچار مشکل نشوند
 
 
                                                                                                                دبیرخانه کمیسیون ساماندهی

«قابل توجه اتباع افغانستانی دارنده روادید در گذرنامه خانواری و مجردی از طرح ساماندهی اتباع خارجی»

اطلاعیه شماره 1
«قابل توجه اتباع افغانستانی دارنده روادید در گذرنامه خانواری و مجردی از طرح ساماندهی اتباع خارجی»

    بدینوسیله به اطلاع اتباع افغانستانی دارای روادید در گذرنامه خانواری و مجردی از طرح ساماندهی اتباع خارجی می‏رساند در اجرای مصوبه کمیسون ساماندهی اتباع خارجی ، عملیات اداری تمدید روادید در گذرنامه خانواری و مجردی از طرح ساماندهی اتباع خارجی و نیز صدور مجوز موقت کار از مورخ 14دی ۹۲در دفاتر کفالت اقامت و اشتغال اتباع خارجی استانهای ذیربط آغاز خواهد شد .
   در این دوره از تمدید روادید به منظور بهبود روند رسیدگی وضعیت اقامتی اتباع افغانستانی دارای اقامت قانونی ،کاهش حجم مراجعات و جلوگیری از اتلاف وقت و صرفه جوئی در هزینه های اتباع افغانستانی از طریق تنظیم زمان مراجعه ، مقرراست توزیع جغرافیائی و زمانبندی مخاطبین طرح از طریق نرم افزار تحت وب توسط سامانه اینترنتی به نشانی:samandehi-nobat.ir   اجرا و طی آن تاریخ مراجعه و نشانی موقعیت اداری متولی اقامت و اشتغال (دفتر کفالت اقامت و اشتغال اتباع خارجی ) تعیین شود. با تعیین شهرستان محل سکونت،سامانه متقاضی را به دفتر کفالت همان شهرستان ارجاع خواهد داد. همچنین نظر به الزام ثبت نام جداگانه هر دارنده گذرنامه سامانه دارای گزینه‏ای است که سرپرست خانواری که اعضاء آن دارای گذرنامه مجزا می باشند را قادر خواهد ساخت تا از یک دفتر کفالت و در یک تاریخ نوبت اخذ نماید.
لازم به تاکید است که مدت زمان مراجعه به سایت مزبور تا پایان وقت اداری روز مورخ 30/11/92 بوده و پس از تاریخ مزبور سامانه مسدود خواهد شد.لذا ضروری است دارندگان گذرنامه خانواری و مجردین از طرح ساماندهی اتباع خارجی ساکن در استانهای: خراسان رضوی- البرز-خراسان جنوبی-کرمان-یزد-سمنان-گلستان-فارس-بوشهر-اصفهان-مرکزی-قزوین- قم و تهران از ساعت ۱۲ روزسه شنبه مورخ 3دی ۹۲ از طریق سامانه مبادرت به اخد نوبت مبادرت نمایند.. دسترسی به سامانه با ساده ترین شیوه ممکن از طریق رایانه های شخصی متصل به اینترنت و یا مراجعه کافی نتها امکانپذیر است .
اتباع افغانستانی مخاطب طرح می باید نظر به انقضای مهلت اقامت در اسرع وقت با مراجعه به سامانه مبادرت به ثبت نام نموده و پس از تهیه نسخه ای از صفحه تعیین نوبت در تاریخ و ساعت تعیین شده در برگه با در دست داشتن برگه تعیین نوبت و اصل گذرنامه به نشانی تعیین شده مراجعه نمایید. بر این اساس حضور دارنده هر گذرنامه در تاریخ تعیین شده به همراه اصل گذرنامه در دفتر کفالت الزامی بوده اما حضور دیگر اعضاء خانوار که مشخصات آنان در گذرنامه سرپرست درج شده است الزامی نمی باشد.
                                                                                             وزارت کشور
دبیرخانه کمیسیون ساماندهی اتباع خارجی
 92دی 1

تمدید اینترنتی پاسپورت خانوادگی اتباع افغانستانی در ایران


طرح تمدید روادید اتباع افغانی (خانواری ) دارای گذرنامه آغاز شد

به گزارش روابط عمومی اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور ، دکتر عزیز کاظمی مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور در نشست مطبوعاتی طرح تمدید روادید اتباع افغان به خبرنگاران حاضر در جلسه گفت:در حال حاضر840 هزار تبعه افغانی پناهنده در ایران داریم به علاوه450 هزارنفر  که دارای پاسپورت هستند و به صورت قانونی در کشور حضور دارند .
وی افزود: افراد مجاز به 2 دسته تقسیم می شوند که در 2 قالب خانوار و مجردین را تشکیل می دهند .
بر طبق قانون ج.ا.ا تا تاریخ 15/6/92 گروه خانواری، اقامتشان در ایران تمام شده و باید پناهندگان به کشورشان باز می گشتند، اما با مذاکرات مسئولین ذیربط و بنا به دستور مقام عالی وزارت فرصت دوباره ای به این اتباع داده شد .
دکتر کاظمی تصریح کرد:تعهداتی باید در مقابل از مقامات عالی افغانستان اخذ شود که بعد از پایان دوره ی تمدید ،زمینه بازگشت این افراد به کشورشان فراهم شود.
وی در ادامه گفت:168 دفتر کفالت وجود دارد که اتباع افغانی می توانند با مراجعه به این دفاتر کارهای اداری خود را انجام دهند.
وی افزود:سامانه ای در این خصوص تهیه شده که باید از تاریخ 3/10/92به این سایت به آدرس samandehi-nobat.irمراجعه کرده و نوبت بگیرند تا به دفاتر کفالت معرفی شوند وپایان ثبت نام در این سایت14/10/92میباشد.