سالهای دور ازخانه

سالهای دور ازخانه

آیا زمین خدا پهناور نبود که به آن مهاجرت کنید؛ قرآن کریم، سوریه نساء آیه (97)
سالهای دور ازخانه

سالهای دور ازخانه

آیا زمین خدا پهناور نبود که به آن مهاجرت کنید؛ قرآن کریم، سوریه نساء آیه (97)

قابل توجه آقای حسینی مزاری رئیس موسسه تبیان

جناب آقای حسینی مزاری رئیس محترم موسسه فرهنگی وسیاسی تبیان ومدیر مسئول نشریه انصاف ورئیس خبرگزاری آوا صدای افغان ونماینده حضرت آیت الله مکارم شیرازی در افغانستان؛  سلام علیکم.

پیرو دیدار حضرت عالی با آقای عزیز کاظمی مدیرکل اداره اتباع ومهاجرین خارجی وزارت کشور ایران در تاریخ29 میزان 1392 در تهران؛  مختصر عرایضی را خدمت تان تقدیم میکنم.

ایشان در قسمتی از سخنانشان به بیمه مهاجرین مقیم ایران اشاره داشته اند.

طبق اظهارات ایشان 210 هزار نفر از مهاجرین در ایران بیمه شده اند.

http://www.avapress.com/vdcbf5bz.rhbzfpiuur.html


 
ادامه مطلب ...

مهاجرین افغانستانی مقیم ایران، دیروز، امروز، فردا

قسمت اول: خرید مسکن

دیروز

اکثریت مهاجرین افغانستانی که در سه دهه‌ای قبل وارد ایران شدند، روستایی ودارای شغل کشاورزی ودامداری بودند، به همین علت زمانیکه به عنوان یک مهاجر وارد خاک ایران شدند، برای سکونت، روستا‌ها وبرای کاروکسب، شغل کشاورزی ودامداری را انتخاب کردند. در حقیقت این... 

ادامه مطلب ...

سخنی بادوستان در فضای مجازی!

سلام وعرض ارادت.

یکسال قبل درچنین روزهای بود که بی خانمان شدم، یعنی اینکه وبلاگم توسط سازمان فیلترینگ ایران به طور کامل مسدود شد ومن نتوانستم به وبلاگ ومطالبم دست رسی داشته باشم.

بعد از مسدود شدن وبلاگ(دلنوشته های غربت از تهران) سرگردانی من آغاز شد.

مدت گیج مبهوت نمیدانستم چه باید بکنم وهیچ دل ودماغی برای نوشتن مطالب جدید نداشتم.

چند ماهی که گذشت کم کم شروع کردم به مستعار نویسی واین مستعارنویسی ادامه داشت تا سیس وبسایت هزاره انلاین وباقی قضایا.

سرانجام بعد از یکسال دوباره به وبلاگ نویسی برگشتم واینجا مکانی هست برای نوشتن، نوشتن در سالهای که دور ازخانه و وطنم هستم.

دوستان از یک واقعیت نمیشود گذشت. متاسفانه فضای رسانه ونوشتن در ایران اصلا مناسب نیست. بنده سعی میکنم ازاین به بعد کمی بیشتر خط قرمز های ایران را رعایت کنم. یعنی مجبور هستم که چنین کاری بکنم. ما در عالم مهاجرت مشکلات زیادی داریم که تحمل انها صبر ایوب میخواهد. بنا براین اصلا دلم نمیخواهد کارم به جاهای باریک بکشد.

دوستان وسروران گرامی؛

اینجا خانه جدید من است. خوشحال میشوم مانند سابق بیائید ونقد ونظر خودرا بنویسید وبنده راهنمای کنید.

از دوستان خواهش میکنم وبلاگ بنده را لینک دهند وبه بنده اطلاع دهند تا من هم وبلاگ انهارا لینک کنم تا مانند وبلاگ سابقم یک پیوند مفید از دوستانم داشته باشم.

به امید موفقیت وسربلندی تمام دوستانم درفضای مجازی.

ارادتمند شما: شیر محمد حیدری


تنها دلخوشی که ازمهاجرین مقیم ایران گرفته شد!

ازدرب مغازه که وارد می‌شود، با ناراحتی می‌گوید: «اوبچه امی قبض تلفیونه پرداخت کو» نگاهش می‌کنم. امروز سرحال نیست. اضطراب ونگرانی را به وضوح می‌شود در چهره‌اش مشاهده کرد. آفتاب صبح گاهی که از بغل به صورتش تابیده چین وچروک پیشانی‌اش را بیشتر نشان می‌دهد. باصدای بلند می‌گویم؛ سلام ننه سرور صبح بخیر. سرش تکان می‌دهد ومیگوید: الهی خیر ننگیرنند. امی تلفن زدو وگوش د دو ده صدای دخترون ونوسه گون مه دلخوشی مه بود که اوره‌ام از مه گرفت. دیگه نموشه تلفن‌ام بزنوم.  ادامه مطلب ...