سالهای دور ازخانه

سالهای دور ازخانه

آیا زمین خدا پهناور نبود که به آن مهاجرت کنید؛ قرآن کریم، سوریه نساء آیه (97)
سالهای دور ازخانه

سالهای دور ازخانه

آیا زمین خدا پهناور نبود که به آن مهاجرت کنید؛ قرآن کریم، سوریه نساء آیه (97)

من مست وتو دیوانه مارا که برد خانه!

در شهر محل زندگی من  هر روز  حوالی ساعت 8 الی 9  صبح مردی با صدای بلند فریاد میزند؛ علی وعمر برادر بودند... وادامه میدهد؛ ای مردم آگاه ودانا باشید که خداوند فرموده است:  علی وعمر هردو باطل هستند.!

 مدت ها هست که هر روز صبح   شاهد تکراراچنین جملاتی هستیم. برای اهالی  سکنه این قسمت از شهر این حرفا طبیعی شده است ولی برای اکثر مردم که برای اولین بار چنین حرف ها را میشنوند بسیار باعث تعجب شان شده ودر هنگام شنیدن سر جایش شان میخ کوب شده ولحظاتی به گوینده نگاه میکنند  وبعد به راهشان ادامه میدهند ومی روند.

از نظر مردم محل این مرد دیوانه هست وجنون دارد.

راستش  برای شخص خودم بسیار مشکله که قبول کنم این شخص دیوانه باشد. من فکر میکنم این شخص دیوانه نیست بلکه عقیده اش با ما متفاوت است. از نظر او حتما دیگران دیوانه هستند واو سعی میکند با تذکراتش مردم را هوشیار وبیدار بکند.

حال اگر کمی عمیق فکر بکنیم  متوجه خواهیم شد که در حقیقت تمام یک میلیارد مسلمان مثل همین فرد مورد اشاره دیوانه هستند زیرا در اکثر مواقع عقاید دینی ومذهبی همدیگر را قبول نداند و1400 ساله که سعی میکنند طرف مقابل را  از حالت دیوانگی خارج  وبه سمت هوشیار شدن هدایت بکنند.

در اینجاناگزیرم برای روشن  شدن این دیوانگی مسلمین مثالی بزنم.

اوج دیوانگی وجنون مسلمین را در عید فطر میتوان مشاهده کرد. در روز عید فطر بیش از یک میلیارد مسلمان کلا عقل شان تعطیل شده ومست  وپاتیل به دو گروه تقسیم میشوند. عده ای عید میگیرند ونماز عید میخوانند وخداراشکر میکنند وغذا وآب میل میکنند وعده  ای دیگر با این عقیده که  هنوز هم در ماه رمضان قرار دارند همچنان  با دهان خشک وشکم گرسنه درحال عبادت خداوند  مشغول هستند وراز نیاز  میکنند.قسمت جالب  قصه این است که هردو طرف ادعا میکنند کارآنها درست وعمل طرف مقابل غلط است.

حال حقیقتا این عمل مسلمین را جز دیوانگی وجنون چه چیزی میتوان نام گذاشت؟

به قول شاعر:

من مست و تو دیوانه ما را که برد خانه

صد بار تو را گفتم کم خور دو سه پیمانه

در شهر یکی کس را هشیار نمی بینم

هر یک بتر از دیگر شوریده و دیوانه


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد