سالهای دور ازخانه

سالهای دور ازخانه

آیا زمین خدا پهناور نبود که به آن مهاجرت کنید؛ قرآن کریم، سوریه نساء آیه (97)
سالهای دور ازخانه

سالهای دور ازخانه

آیا زمین خدا پهناور نبود که به آن مهاجرت کنید؛ قرآن کریم، سوریه نساء آیه (97)

تاملی بر برداشت از دین اسلام!

ما در جهان دونوع انسان داریم.
دسته اول کسانی هست که فقط از محصول استفاده میکند وهیچ توجهی به اینکه چه مصالح وچه تکنولوژی در ان محصول به کار رفته ندارند. این قشر ازمردم دارای اکثریت هستند ومعمولا از طریق تبلیغات جذب یک محصول می شوند.
دسته دوم کسانی هستند که به طور تخصصی به محصول نگاه میکنند واگر مناسب بود از ان استفاده ودر غیر این صورت از کنارش میگذرند.
حال اگر دین اسلام را یک محصول ومسلمانان را هم استفاده کنندگان درنظر بگیریم به این نتیجه میرسیم که دسته اول بدون تحقیق واز روی تبلیغات دارند از دین اسلام استفاده میکنند ودسته دوم هم روحانیون هستند که به طور تخصصی به دین اسلام می نگرند وهی میگویند اسلام در ذات خود ندادر هیچ عیبی!
حال واقعا اگر من بگویم دین اسلام درزهای دارد که مو سهل است بلکه میخ طویله هم داخلش می رود؛ در این صورت بدون هیچ معطلی از جانب برخی دوستان به اتهام بی دینی مورد لطف مرحمت قرار میگیرم.
حال واقعا چطوری حرف خود را بزنم تا هم بی دین نشوم وهم بتوانم سئوالی در دل جماعت مسلمین خلق بکنم.
در اینجا ناگزیرم مثالی بزنم.! 

 
فرض کنید خانواده های ساکن دریک روستا همگی به مدت صد سال از یک نوع محصول(کچالو) استفاده میکنند. در این روستا بعد از صد سال هیچ فرد سالمی تحویل جامعه نمیشود. مثلاهمگی بعد از50 سالگی به بیماری جنون مبتلا میشوند. بعد از صد سال عده ای از خود میپرسد براستی چرا در بین مردم این روستا هیچ آدم سالمی نیست؟!
حال کسی پیدا میشود میگوید مثلا این کچالوی که شما از ان استفاده میکنید محصول مناسبی برای رشد فکری وجسمی مردم روستا نیست.
این شخص میخواهد به طور تخصصی کچالوی پرورش داده شده را مورد بررسی قرار داده بعد برای مردم توضیح بدهد که چرا کچالوی روستا برای خوردن مناسب نیست.
از طرفی مردم روستا به مدت 100 سال از این کچالو استفاده کرده اند وسخت عقیده دارند که کچالو بدون مشکل است. فهم قضیه زمانی برای مردم روستا مشکلتر می شود که تاجران کچالو هی بروند از دکان هایشان کچالو بیاورند بگویند؛ ببین این کچالو چقدر زیبا ودوست داشتنی است، اصلا یکدانه لک وخرابی در این کچالو دیده نمیشود. نه کچالو ها ایراد ندارد هر ایرادی هست از خود مردم است.
نتیجه اینکه: متخصصین وروحانیون اگر شب روز روی منبر بگویند که اسلام درذات خود ندارد هیچ عیبی؛ بی فایده خواهد بود زیرا عیب داشتن ذات اسلام اصلا مهم نیست بلکه آنچه از نظر عامه مردم مهم است محصولی از دین اسلام است که در جهان وجود دارد ومتاسفانه محصولی مناسب برای زندگی بشرامروزی نیست.

نظرات 1 + ارسال نظر
مهدی شنبه 22 خرداد‌ماه سال 1395 ساعت 15:35

سلام، برادر من این که میگی دین اسلام ایراد دارد ی ادعای کلی هست که آخرش هم یک مثال نیاوردی که چطور به این نتیجه رسیدی؟! چه مشکلی از دین اسلام دیدی؟!
حالا با ی نگاه دیگه اگه به قضیه نگاه کنیم این فرمایش پیامبر اکرم(صلی الله علیه و آله) می تونه کمک کنه به فهم ما از اسلام..
حضرت فرموده بودن که در آخر الزمان اسلام به 72 فرقه تقسیم میشود که فقط یک فرقه اهل نجات هستن!!
خب از این فرمایش معلومه که 71 فرقه ی دیگه اهل نجات نیستن.. یعنی اسلامی که فهمیدن و برداشت کردن و به کار می برن اسلام واقعی نیست!!
وگرنه اسلامی که اهل بیت(علیهم السلام) برای آن جان با ارزش خود و خانواده ی خود رو فدا کردن و همه ی ما منتظر هستیم با آمدن امام زمان(عچ) بر همه آشکار و روشن بشه، دینی است که خداوند از آن خشنود شده است! خدایی که نقص و اشتباه در او راه ندارد..
ما باید سعی کنیم این اسلام رو بشناسیم..

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد