سالهای دور ازخانه

سالهای دور ازخانه

آیا زمین خدا پهناور نبود که به آن مهاجرت کنید؛ قرآن کریم، سوریه نساء آیه (97)
سالهای دور ازخانه

سالهای دور ازخانه

آیا زمین خدا پهناور نبود که به آن مهاجرت کنید؛ قرآن کریم، سوریه نساء آیه (97)

همراه با انتخابات همگام با تیم پیروز (7)

رای به تیم عبدالله خسارت جبران ناپذیر!

طی 12 سال گذشته جامعه جهانی به کمک دولت قانونی افغانستان بسیار تلاش کردند تا حصار حکومت های محلی را بشکنند وقدرت مندان محلی که ادعای خدای داشتند را زیر لوای قدرت مرکزی بیاورند.

در پنج سال اول حکومت کرزی بخش عظیمی از آنرژی ملی در راه مبارزه با حکومت های خودسر محلی مصرف شد. دولت افغانستان در این راه تاحدودی موفق شدند وتوانستند افراد مانند اسماعیل خان،گل اقا شیرزی، ژنرال دستم وحاجی دین محمد را از ولایات تحت امرشان خارج وبه کابل   بکشانند وبا دادن پست های دولتی از مانور وقدرت نمای وقانون شکنی انها جلوگیری کنند اما افرادی دیگری مانند ژنرال عطا محمد نور همچنان حاکم بلامنزع خطه شمال افغانستان باقی مانده است.

حال با نگاه اجمالی به لیست حمایت کنندگان از تیم عبدالله به خوبی درمی یابیم که این افراد ازجمله کسانی هست در سالهای نه چندا دور خود ادعای پادشاهی داشتند وهیچ سهمی برای دولت مرکزی قایل نبودند.

به نظر میرسد درصورت پیروزی تیم اصلاحات وهمگرای مشکل اصلی انها تقسیم قدرت خواهد بود.

انچه مسلم هست این است که مشکل اصلی تیم عبدالله تقسیم قدرت ومنابع ثروت خواهد بود وهیچ شکی هم نیست که این تیم به طور مسالمت امیز نمیتوانند درکنار هم زندگی کنند زیرا تمامی این افراد خاصیت گرگ درنده را دارند که فعلا در ایام انتخابات به لباس مقدس میش مزین شده اند.

بنا براین دکتر عبدالله به عنوان رئیس دولت مجبور است رضایت انهارا جلب کند زیرا بحشی از رای مردم از ادرس این جنابان به سبد داکتر عبدالله ریخته شده است.

آیا این افراد با یک وزارت خانه قناعت خواهد کرد؟ پاسخ منفی است زیرا  کسانیکه در اندیشه پادشاهی باشند، وزیرشدن هیچ نمی ارزد.

در چنین حالتی هرکدام ازاین جنگ سالاران با نارضایتی راهی دیارخویش خواهد شد وبا تشکیل یک گروه مسلح در صدد حق خواهی از دولت مرکزی بر خواهد امد.

نتیجه اینکه مردم افغانستان در وضعیتی سرنوشت سازی قرار دارند واگر به تیم عبدالله رای بدهند متحمل خساراتی جبران ناپذیری خواهند شد.



نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد