سالهای دور ازخانه

سالهای دور ازخانه

آیا زمین خدا پهناور نبود که به آن مهاجرت کنید؛ قرآن کریم، سوریه نساء آیه (97)
سالهای دور ازخانه

سالهای دور ازخانه

آیا زمین خدا پهناور نبود که به آن مهاجرت کنید؛ قرآن کریم، سوریه نساء آیه (97)

همراه با انتخابات همگام با تیم پیروز (5)

عبدالله عبدالله

دکتر عبدالله عبدالله مردی خوش تیپ،خوش چهره،خوش بیان،آرام، با وقار، مغرور ومتعصب درعالم سیاست هست.

دکتر عبدالله یک دورگه پشتون وتاجیک میباشد. گرایش عبدالله به سمت ماماهای تاجیکش باعث تعجب است زیرا در افغانستان رگه خونی پدری بر همه جیز ارجحیت دارد.

دکترعبدالله بیشتر عمرش را درجبهه های جنگ گذارنده است. او به عنوان یار اصلی شهید احمد شاه مسعود در سه دوره از جنگ های افغانستان حضور داشته است.

دوره اول علیه تجاوز وشوروی سابق. دوره دوم در جنگ  های داخلی تنظیمی کابل. دوره سوم علیه طالبان.  

عبدالله در این  جنگ های سه دوره ای نقش مستقیم داشته است واگر افتخاری باشد نصیب ایشان است واگر اتهامی باشد باز هم متوجه ایشان میباشد.

عبدالله در عالم سیاست پیرو احمد شا مسعود است وبا غرور زیاد وبا تعصب وصف ناپزیر به قوم تاجیک وفادار است. دکتر عبدالله در طول 12 سال حکومت کرزی براحتی توانست در مقام یک اپوزیسیون تاثیرگزار وقابل احترام در حاشیه امن روزگار بگذراند ودر مواقع لازم به عنوان  پرچم دار قوم تاجیک وارد میدان سیاست بشود.

دکتر عبدالله یک جهادی وجنگ سالار واقعی است. عبدالله از دید برخی هزاره ها یک خون خوار واقعی میباشد ودر واقعه ای تاسف بار افشار سمت معاونت آن جنایت را عهده دار بوده وبه عنوان یک آدم کش دستانش تا آرنج در خون مردم بیگناه هزاره آغشته است.

اما در این ایام ودر چنین وصعیتی یاد آوری گذشته هیچ دردی را دوا نمیکند. افراد مانند عبدالله در هر قومی هستند ودر راس قدرت وثروت هم قرار دارد. متاسفانه کسانیکه داعیه دار سیاست واداره کشور هستند، حال از هر قومی که باشند در ضعیت یکسانی قرار دارند وهیچ کدام سابقه پاک تر از عبدالله ندارند، پس بحث برسر این موضوع ابطال وقت خواهد بود.

گروهی که در دور دوم انتخابات در اطراف دکتر عبدالله گرد آمده اند، متاسفانه اهداف خطرناکی را دنبال میکنند. این عده باز مانده های جنگ داخلی افغانستان هستند که اصطلاحا جنگ سالار نامیده میشوند.

گروه جنگ سالار به سرکردگی دکتر عبدالله سوای از اینکه هیچ طرح وبرنامه ای روشنی برای اداره کشور ندارند، حکومت برمردم وتصاحب قدرت از رقیبان را حق خود میدانند، در حقیقت از ملت افغانستان طلب کار هستند. تصور این عده این است که آنها یک عمر برای این مردم جنگیده وجوانی اش را در راه خدمت به مردم افغانستان از دست داده اند وحالا که کشور تقریبا به دموکراسی رسیده وزمینه حکومت قانونی فراهم شده، حال نوبت مردم است که با رای دادن به آنها قدر زحماتشان را بدانند وآنهارا به عنوان ولی نعمتان خود برگزینند.

درواقع در پس زمینه افکار این مردان جنگ سالار تفکر خدمت به مردم وجود ندارد بلکه بیشتر دنبال ارباب رعیتی هستند تا اجرای دموکراسی ومردمسالاری.

هیچ بعید نیست که این گروه درصورت پیروزی در انتخابات عنوان امیرالمومنین را برای دکتر عبدالله انتخاب واورا به عنوان یک شخصیت مقدس برای مردم معرفی کرده واز این راه با سوی استفاده از دین بر مردم حکومت کنند.

دکتر عبدالله در عالم سیاست بسیار مغرور است واین غرور ایشان باعث شده است که در هیچ مکان واز هیچ تریبونی رسمی وغیر رسمی حتی نامی از  حق وحقوق هزاره ها به زبان نیاورد وصحبت درباره حق وحقوق هزاره ها را برای خود کسر شان بداند.

به عقیده نگارنده دکتر اشرف غنی وقوم پشتون اگر به هزاره ها برادر کوچکتر میگویند، واقعا واز صمیم قلب به این برادری(کوچکتر) عقیده دارند ولی قوم تاجیک ما هزاره ها را حتی به عنوان برادران کوچکترشان هم قبول ندارند.

درپایان یکبادیگر عرض میکنم که تیم اشرف غنی برای اداره کشور ومخصوصا ما هزاره ها مفید تر خواهد بود. بدون شک ما هزاره ها درکنار اشرف غنی راحت تر وبا هزینه ای کمتر به حق وحقوق خود میرسیم.

تا فرصت دیگر بدرود

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد