سالهای دور ازخانه

سالهای دور ازخانه

آیا زمین خدا پهناور نبود که به آن مهاجرت کنید؛ قرآن کریم، سوریه نساء آیه (97)
سالهای دور ازخانه

سالهای دور ازخانه

آیا زمین خدا پهناور نبود که به آن مهاجرت کنید؛ قرآن کریم، سوریه نساء آیه (97)

یخن آقای ناطقی را نگیرید!


یخن آقای ناطقی را نگیرید!
اینکه آقای ناطقی اسد بودا به حرام زاده بودن متهم کرده اند هیچ تقصیر ندارند.
تحمل داشته باشید. عرض میکنم.
در فرهنگ محاوره ای  افغانستان لق لقه ای زبان یک امر عادی میباشد. همان طور که براحتی مردم در کوچه رو به سمت دیوار آنهم ایستاده پیشاب میکنند، به همان راحتی فحش های رکیک بر زبان میاورد.
هرکسی در هر مقامی به پائین دست خود براحتی فحش میدهد. از یک پدر خانواده گرفته تاروسای ادارات دولتی و پادگانهای نظامی ومردم کوچه وبازار...  
مردم برسر کوچکترین درگیری لفظی به دشنام متوسل میشوند.
پدر یک خانواده به محض عصبانیت به فرزندان خود حرام زاده میگویند. درجه داران نظامی به افسران پائین دست خود فحش رکیک میدهند. رئیس یک اداره برای توبیخ یک کارمند به او فحش ناموسی میدهد. مامور ترافیک برای عبورومرور به جای راهنمایی کردن به رانندگان فحش میدهد.
تا 25 سال قبل که در افغانستان بودم شمر وعمر سعد روی منبر همیشه حرامزادگانی بودند انوع بد جنسان شان که امام حسین ویارانش را در کربلا شهید کرده بودند.
فحش مانند نسوار کشیدن، سگ جنگی وخروس جنگی جز از سرگرمی های مردان افغانستان میباشد.
این وضعیت با افزایش سن شدید تر میشود وپیرمردان چون زور بازویش کاهش می یابد وآن هیبت جوانی را ندارند برای خاموش کردن عطش درونشان به فحش های رکیک رو می آورند.
با این حال بنده از محمد ناطقی هیچ گیله وشکایتی ندارم وبه اسد بودا ودیگر دوستان توصیه میکنم حرمت ریش سفید ایشان را نگهدارند وایشان را درک کنند.
ایشان براحتی طی دوروز گذشته به تهمتی که به اسد بودا زده افتخار میکند وهی از این اون میپرسد میگر کاری بدی کرده ویا حرفی بدی زده؟! نه جناب ناطقی. شما هیچ حرفی بدی نزدی فقط گفتی اسد بودا ممکنه است از راه حرام بدنیا آمده باشد.!!
البته این تهمت در فرهنگ جنگلی افغانستان هیچ اشکالی ندارد زیرا همگان با همین حال وروز تربیت شده ورشد کرده ایم اما اگر این تهمت در یک جامعه ای دموکراتیک وغیر دینی ولامذهب به کسی نسبت داده شود بدون شک مجازات شدیدی را در پی خواهد داشت.
واژه حرامزاده تهمت بزرگ ونابخوشدنی است وراه ثابت کردن اینکه کی حرامزاده است وکی حلال زاده کاری بسیار دشواری است حتی اگر این فرد شمر، عمر سعد ویا اسد بودا باشد.

برای بنده آقای ناطقی و اسد بودا یک سان هستند وهیچ کدام از این بزرگان را از نزدیک زیارت نکرده ام وبه هردوی این بزرگواران احترام زیادی قائلم. این مطلب فقط برای روشن شدن اذهان عمومی میباشد. امیدوارم باعث سوی تفاهم نشود.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد